Maiwenn le Besco "Poliss" on tänapäevane ja mõjuv draama Pariisi politsei lastekaitseüksuse igapäevatööst. Ilmselgelt on see töö vastik
aga ülimalt oluline, et kätte saada kõik need väärastunud täiskasvanud, kes
lapsi oma huvides ära kasutavad. Olgu need siis lapsepilastajad või mustlased,
kes lapsi kerjamisega raha korjama ajavad. Probleemid, millega film tegeleb on
äärmiselt aktuaalsed ja režissöör kasutab siin kõiki moodsa kino
väljendusvahendeid, et seda häirivat reaalsust edasi anda. Vaataja viiakse
ülekuulamistele, kus uurijad nende vastas istuva vaimse vääraka ülbuse tõttu
kontrolli kaotavad, koos erariietes politseiga saab osa reididest ja
jälitamisoperatsioonidest. See pole aga põnevusfilm, ehkki vaatajale suurt
hingetõmbeaega ei anta. See, mis meile ekraanilt vastu vaatab, on argipäev
sellises vormis, nagu vaid vähesed seda kogevad, samas on siin väga tuttavaid
elemente kõigile, kel on tulnud näiteks töötada väikeses ja ühtehoidvas
töökollektiivis. Selles tekivad pinged ja tunded, ning tuleb otsustada, kuidas
neid reguleerida. XXI sajandi alguse kultuurikatel Pariis lisab siia omaette
nüansse – kultuuridevahelised konfliktid võivad kanduda ka töösse. Maiwenn annab seda kõike edasi
kõrvaltvaataja pilguga, kehastudes filmis politseigruppi praktikale tulevaks
fotograafiks. "Poliss" on väga inimlik film, sest teema taustaks on ühiskondlik
kriis, mis kandub üle perekondade ja üksikisikute tasemele. "Poliss" vaatleb,
kuidas säilitada inimlikkust ka sedavõrd raskete väljakutsete juures nagu seda
on lastekaitse. Maiwenn on haaranud kõiki probleeme nagu korraga, raske on
vahet teha, kus algab üks, kus teine. Stsenaarium on sedavõrd tihe, et see
annaks ainet pikaks telesarjaks. Toimuva elulisuses on kahelda raske.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment